Wednesday, September 17, 2008

Anak Kecil Main Api

Politik di Malaysia sekarang memang sangat meruncing. Apa-apa boleh terjadi.
Ada dua benda yang merunsingkan aku sebagai rakyat marhein ini:

  1. Adakah benar Anwar akan mencorak kerajaan baru?
  2. Adakah Najib akan menggantikan Pak Lah sebagai Perdana Menteri?

Pada hemat saya moleklah BN berundur dari tampuk pemerintahan. Sudah usang. Rakyat mahukan perubahan.

Bak kata pepatah ibarat roda yang berputar. Yang diatas akan turun jua nanti..

2 comments:

zulfaizal said...

BN memang dah tenat lani..tapi aku rasa pakatan rakyat masih blom bersedia perintah malaysia..pas dgn dap pun mcm langit dengan bumi..biaqla umno perintah 1 penggal lg.lani pr patut tunjuk pemerintahan yang baik kat 5 negeri yang menang tu..kelantan dah ok sebab nik aziz ada..cuma selangor,perak n penang tak nampak apa2 perubahan lagi..lani rakyat dah pandai menilai, so pr kena perintah negeri2 ni elok2, baru rakyat akan bagi mandat yang besar masa pru ke-13 nanti..

GombakRock said...

bagi aku rakyat malaysia yg TAKUT nak berubah...sama cam masa penjajahan british dulu... masyarakat umum takut nak merdeka.. sebab mereka ingat kalau british ni takde nanti takleh nak makan apatah lagi nak idop.. bila jepun dtg brtish lari barulah org tanah melayu ni sedar yg mereka boleh idop dgn sendiri....