Wednesday, February 17, 2010

Bawalah Daku Pergi..

----



Iye..tajuknya macam jiwang. Tapi aku cuma mau bercerita tentang kehidupan dan kerja.



Sepanjang tiga tahun aku bekerja di salah satu MNC di Malaysia aku rasa hidup aku dah banyak berubah. Aku dah hilang rupa jiwa aku..



Tak pernah aku rasa begini tertekan sejak bekerja. Tahap tertekan dia boleh buat aku nak stop hisap rokok.


Aku jugak dah banyak miss kenduri-kenduri kawen member-member aku.haih..ini semua sebab aku kena kerja time manusia lain sibuk bercuti.

-

Kepada akob aku mintak maaf..macam nak nangis aku tengok gambar kawen hang.

Kepada mon aku selaku godfather yang membabtist hang aku minta maaf. Lain kali nak suh aku amek gambaq kawen hg book awal-awal..

Dan kepada Ejan aku minta maaf sangat-sangat. Walaupun ko ada cakap nak parang aku kalau aku tak pegi kenduri ko. Aku tau ko tak maksudkan begitu.

Tapi ketahuilah yang kenduri aku nanti nama-nama yang di atas ni wajib datang. Ini adalah arahan yang tidak boleh di kompromi lagi. Jangan sampai aku bakar rumah korang nanti.

-

haih..

-

Aku dah penat sekarang. Duit dah bukan segala-galanya. Aku mau hidup aku. Aku nak tebus kembali saat-saat yang aku terlepas sebelum ni.

-

Tolonglah,

Bawa daku pergi dari neraka ini.

---

=-

6 comments:

Anonymous said...

tukar keja la bang..

Mohd Jalizan Ibrahim said...

sorry ..hadir ke majlis kau tak termasuk dlm diari idup ku lg...

rumah kau bakar, aku beli baru

M.a.A.s said...

neraka adalah tempatmu...tiada siapa dapat membantu....:)

The story of Saif Al-Hafsham said...

ilma: tgh intensif mencari keja lain..

jali-jali: kau pun tau apa yg terbit dari mulut aku merupakan fatwa yg tidak boleh di sangkal lg..aku bkn merayu.ini arahan.

arip: kalau aku dineraka sure ko blkg aku.kita baris sama-sama.

IZZARD said...

jgn risau pon.Lama lagi kot saat bahagia ko tu.time tu pn depa dah takde ape nak buat....so bolehla dtg kenduri hang.cuma jgn clash ngan anak2 depa pnye convo sudah la.heh!

Brother`mon said...

aku agak keciwa jauh di sudut hati...terdapat 1 perasaan sedih yang amat sukar digambarkan dengan kata kata...namun aku anggap tu semua 1 ujian.

Bawak bawaklah berniaga mcm aku, lapang dada. banyak masa untuk beribadat,kerja lebih duit lebih..apa salahnya mencuba...sudah ramai engineer,akauntan,auditor malah doktor yg serius bersama aku berniaga.

sedangkan kau..lagi Godfather..