Thursday, October 9, 2008

Makna Hari Raya Untuk Orang Yang Sudah Kerja tapi masih bujang

Kat sini aku terterakan berapa banyak duit aku lesap sepanjang hari raya..

1. Angpow untuk anak-anak buah (mak aku yg tolong distribute) - RM 300.00

2. Duit dapur untuk mak aku - RM 150.00

3. Belanja makan famili kat separa mewah - RM 300.00

4. Perjalanan pulang dan kembali - RM 120.00

5. Lain-lain - RM 130.00

Total expenditure: RM 1000.00++

Dulu sebelum start kerja tak payah pikir apa. Duit raya orang kasi. Kalau orang bagi sikit kita tarik muka. Rupa-rupanya susah jugak nak memilih duit kaler apa yang sepatutnya masuk dalam satu-satu angpow.

Dulu time makan ramai-ramai satu famili kat luar semua sepupu sepipitku yang sudah bekerjaya berebut-rebut nak bayar. Aku cuma berebut-rebut nak makan. Kali ini aku lah antara orang yang berebut-rebut nak bayar. Ikhlas?mestilah...

Sekarang baru aku paham apa itu bekerja untuk duit. Terima kasih dunia..

p/s: xleh ke aku keja amek gambar je. Time aku nak duit aku g amek gambar. pastu jual kat internet. sekeping aku jul rm200.00 dah la. seminggu aku jual 5 keping. sebulan aku jual 20 keping. Aku nak duit lebih aku jual lebih. senang..

No comments: