Wednesday, November 11, 2009

5.40 pagi 27 tahun lalu.

----



Pada jam 5.40 pagi itu pada 27 tahun yg lalu ibu aku selamat melahirkan seorang bayi lelaki. Cucu lelaki pertama di sebelah ibu aku dan juga pewaris keturunan yang akan membawa nama Hamid dan Ibrahim.


Pada jam 5.40 pagi itu jugalah setiap tahun aku akan terjaga dari tidur. Aku pun tak tahu kenapa dalam jarak waktu 5.00 pagi setiap 11 November aku akan terjaga. Macam2 aku pikir..Adakah aku telah melakukan yang terbaik untuk keluarga aku. Menggembirakan hati mak aku terutamanya.


Aku bersyukur selama aku hidup ini aku dah capai apa yg aku inginkan. kalaupun bukan semua yang aku impikan itu dimakbulkan tetapi secara keseluruhannya aku puas. Aku sedar dalam hidup ini tak semua yang kita nak kita akan dapat.


Dan bg kesimpulan hidup aku..apa yg paling aku nak itulah yg aku takkan dapat. Dua contoh paling mudah adalah kerjaya dan jodoh.

Betapa aku sangat mengimpikan untuk menjadi seorang Pilot. Cita-cita yg mana aku semai sejak dari kecil lagi. Aku cuma perlukan 3A dalam English, Math dan Fizik. 3 subjek utama untuk melayakkan aku memasuki akademi penerbangan. Dan Fizik memusnahkan harapan aku selama-lamanya.

Contoh kedua walau betapa jauh aku cuba kejar redup aku tau aku takkan dapat dia. Pelik kan bila aku tgk mata dia aku tau ada sesuatu. Redup mata yg memang aku tunggu dari kecil. Redup mata yg hilang dari aku dan dtg kembali untuk melengkapkan aku...


Aku juga sentiasa pikir yg aku ni dilahirkan untuk menggembirakan hati org lain. Dan itulah yang aku cuba lakukan..menggembirakan hati yg berduka lara. Dan aku tak penah minta apa2 sebagai balasan. Cukuplah doa untuk aku. Sebab itu yang aku kurang selama ini.


Ibu..terima kasih kerana mengusung aku selama 9 bulan dalam rahimmu. Melahirkan aku dengan cukup sifat. Derita 9 bulan yang mana aku tak mampu untuk membalasnya sepanjang hidup aku.



Untuk semua yg menyambut hari lahir pada 11 November aku ucapkan


SELAMAT HARI LAHIR.




---

9 comments:

Putri Akila Nur said...

Happy Birthday..

Anonymous said...

Dari ko jadi pilot baik ko jadi cikgu jer.... mst mak ko lg suker...
Anyway...selamat ulangthn kelahiran..
at least ada gak org di sekitar ko dan y sewaktu dgn nyer y wish and still remember ko dr insan lain y ape pun xder...
lastly...
jadilah seorg pemberi dr menjadi sorg penerima...krn pencinta y mulia bermula dr sifat memberi..
~adios~

N a d i a said...

Selamat Ulang Tahun ke 27..

Mental Phobia said...

hepi besday..POn dah tua..sila kawen dengan segera

adorable ANUM said...

happy birthday!
may happiness be with u!
god bless! :)

The story of Saif Al-Hafsham said...

putri akila Nur; thank you

anon; tq. aku cuba folow setiap patah ayat ko.

aidani; thank you

Mental; tq.baeklah.sedang diusahakan

anum; thank you.god bless u too.

Oren said...

happy b'day.
smoga dipermudahkan segala..

Lala said...

happy birthday lagi!

dukeskywalker said...

happy the fucking birthday dude.