Thursday, May 13, 2010

mcm mana nk ckp/confess kat kawan baik sendiri yang kita dah jatuh hati kat dia. btw, I'm a girl.

anda berada dalam suatu situasi yang sangat tidak bagus.

Perkara begini begini memang kadang-kadang berlaku kepada ramai orang.

anda sebenarnya terperangkap dengan emosi anda sebagai kawan baik dan emosi awak sebagai orang yg mahu menagih cinta. Dan ini sangat tidak bagus.

Say dapat rasakan perkara ini terjadi di sebabkan anda terlalu banyak luangkan masa dengan dia. Dalam banyak-banyak kawan anda termasuklah yang perempuan anda lebih selesa untuk berada dengan dia bukan. Sebab dengan dia kamu rasa sangat rileks dan dengan dia kamu rasa boleh cerita semua benda tanpa tanpa perlu selindung..

Saya ada satu solution. Dan mungkin berisiko bagi kamu.

Berterus terang sahaja dengan dia. Kalau dia berdolak-dalik itu adalah tanda penolakan. Bersedia untuk rejection.

Anda harus ingat keadaan ini anda yang pilih. Kalau anda mahu menyimpan sahaja perasaan ini maka simpanlah. Tapi harus ingat kalau tiba-tiba dia mengaku kepada anda dia sudah ada yang punya maka pada waktu itu saya rasa saya dapat jangkakan apa perasaan anda ketika itu. Luluh, remuk dan musnah.

Ok. selamat mencuba. Kalau perlu saya cakap kepada lelaki itu bagitau sahaja.

Sama ada secara baik atau secara halus. haha

cik doonia oh doonia....adakah saya menjawab soalan anda?

Ask me anything

1 comment:

Cahaya Petunjuk said...

terima kasih menjawab soalan saya agak remeh. *wink* kena bayar service charge ke?