Tuesday, April 21, 2009

9. Carilah orang yang menyayangi kamu.

Beb ape yang ko cari dalam hidup ko??
Pasangan hidup mungkin? aku pun rasa mcm tu..

Percayalah semua yang jodoh itu dah ditentukan tuhan semenjak kita dilahirkan lg. Bahawa di arasy tuhan telah tertulis yg jodoh ko dgn org tu.

Kekadang aku terpikir betapa bertuahnya kawan2 aku yg telah berkahwin. Jodoh mereka telah ditentukan tuhan. Tetapi mereka sendiri tidak pernah tahu yg mereka akan disatukan satu hari nanti. Diaorang berusaha mencari jodoh diaorang.

Ada yang frust menonggeng sampai cakap xnak kawin lgsung. Last2 kawin jugak. Ada yang break pastu sambung. Pastu break blk then sambung blk. Last2 ke jinjang pelamin gak. Ada yang seorang di utara seorang di selatan tapi akhirnya bersatu jugak.

Ikan di laut asam di darat..dalam kuali bertemu jua..

Sampailah di ijab kabulkan barulah mereka sedar yang selama ini yang tertulis di arasy adalah nama mereka berdua. Yang tertulis sejak mereka dilahirkan lagi..

Hebat kan kuasa tuhan..

Tapi bagi kebanyakan org masih keliru untuk memilih termasuklah aku. Adakah memilih org yang kita mahu sayang dan mengorbankan seluruh keringat hanya untuk memiliki cinta atau memilih org yang menyayangi kita sepenuh hati. Kedua2 ayat nampak sgt simple tapi sgt jauh perbezaannya. Tapi di akhirnya ayat itu bersatu sebenarnya.

Aku? aku pilih jalan susah.aku degil.

Beb aku rasa mesti korang tak paham ape aku melalut ni. Aku bercakap ni di luar kawalan minda aku.

Sape beb?

Korang la..yang baca blog aku ni!

5 comments:

bieby said...

Apa yang ku cari dalam hidup?
Now, I’m trying to find my self…

Saif Al-Hafsham said...

Cari diri dulu..kemudian akan ketemu tuhan

yang mana tuhan la akhirnya tempat kita mengadu.

take care.jgn runsing2 ya..

bieby said...

Insyallah... Alhamdulillah...
Doakan aku Beb...

Entry #9 ni… Like it…

Anonymous said...

bg aku, kalu kite xpilih org yg nak kite syg.. mcm mane kite nak saling syang mnyayang..
huh! mcm lagu jamal abdillah n sarah la plak..

bak kate sape kwn ko tu.. sayang bleh dipopok..

MissZahrah said...

terjwb siket.... =)

to anon>>thanx...