Wednesday, December 2, 2009

Perbualan dengan emak.

--------



AKU : Mak tau tak *remy* ada lesen B full?

MAK : Lesen apa tu.

AKU : Alaa lesen motor besaq. kalau motor kecik nama dia lesen B2.

MAK : Owh..macam tu ka..awatnya?

AKU : *Remy* rasa nak beli motor besaq la. Rasa-rasa macam nak amek easy rider.

MAK : Hang nak buat apa? Keta hang tu tak cukup besaq ka?

AKU : Laa nak buat apa pulak. Nak guna la. Nak buat pi keja. Boleh dak?

MAK : Bukan nak bawak marka?

AKU : Bukan. Marka pun takdak.

MAK : Haih..Hang ni toksah dok merepek la. Keja nak buang duit ja. Baru ni dah buang duit beli kamera. Mahai pulak tu. Lani nak beli motor pulak. Hang takmau kawin?

AKU : Eh mau mau..

MAK : Kalau lagu tu jangan beli motor. Simpan duit kawin.


AKU : .........




Pasrah.






Nampaknya kena pinjam motor matpit la setiap masa.
Haih..nak bergaya pun susah.




P/S: nama *remy* terpaksa digunakan untuk mengelak nama panggilan sebenar di rumah diketahui umum. sekian.





---------

10 comments:

A i d a n i said...

Aisey. Tak dapat nak beli moto la ek.
Takpe.

Kumpul lagi 50sen setiap hari. Mak dah pesan suh kawen tu. *Remy* kene ikut nasihat mak. Hehehehe

~miss-lala-comot~ said...

ikot lah kata mak.

ala, guna lah nama lain.
'remy' lala punyer boifren we!

nor azzahra said...

lawak la hg ni..

Mohd Jalizan Ibrahim said...

remy itu agak keji punya

wak said...

remy..remy..hati ko keras..

Anonymous said...

ko nih poyo laa...kalau kt opis aku yg perangai cam ko nih mmg masak hari2 kena bahan!

The story of Saif Al-Hafsham said...

Aidani: dah melimpah-limpah dah duit 50sen tu..

lala: abih nak guna nama ape..

azahra: cute la.

Jalizan: tak la keji sgt.

Wak: mcm biasa dgr je ayat tu.

Anon: mgkin dlm opis ko penuh ngn org bodoh.tak international langsung.

Erna Masfiza said...

sapa la anon kat atas tu..hahaha..

kalau dah minat, beli ja moto tu.. esok kawin cari duit lain.

btw, berapa harga motor tu..? bahaya tak?

~miss-lala-comot~ said...

guna nama 'kulop'
heeee

Anonymous said...

remy mmg suka meryempet